Joakim Jonsson (S) utmanar Henrik Thunes (M) på debatt!

🌟 VI UTMANAR HENRIK THUNES (M)!🌟Vårt nya toppnamn Joakim Jonsson utmanar moderatledaren Henrik Thunes på en debatt om skolan, äldreomsorgen och andra viktiga frågor. Politik är inget som ska avgöras bakom stängda dörrar - därför vill vi utmana moderaterna på en öppen debatt.De väljer tid och plats - vi dyker upp!Sollentuna kan bättre, och nu är det dags att visa det!

Posted by Socialdemokraterna i Sollentuna on Monday, February 26, 2018

Joakim Jonsson utmanar Henrik Thunes på debatt!

Joakim Jonsson är vår nya kandidat till kommunstyrelsens ordförande i Sollentuna kommun. Vi ser Sollentunas utmaningar, men också kommunens möjligheter, och vill därför ha en debatt med moderatledaren Henrik Thunes!

Sollentuna står inför en mängd utmaningar, med en äldreomsorg som det sparas enormt på och förskolor som får se resurserna utebli år efter år. Utvecklingen är otroligt negativ, och vi Socialdemokrater vill ställa moderatledaren Henrik Thunes till svars.

– Jag utmanar Henrik Thunes på en debatt, just därför att jag tror att vi alla som bor i den här kommunen förtjänar att få höra hans svar på varför han fortsätter låta vår äldreomsorg krackelera samtidigt som andra verksamheter tillåts gå med vinst. Sollentuna kan bättre, och det vill jag visa. Henrik och hans stab får välja tid och plats – Jag dyker upp! säger Joakim Jonsson (S).

Kontakt:

Aza Cheragwandi