S bjuder in till panelsamtal om trygghet och gängkriminalitet i Sollentuna

Den 6 februari sköts en man till döds i Sollentuna centrum. Nu bjuder Socialdemokraterna in till ett panelsamtal om hur politiken, rättsväsendet och civilsamhället kan arbeta tillsammans för att öka tryggheten och motverka gängkriminaliteten i Sollentuna.

– Skjutningarna påverkar de drabbade och omgivningen och skapar stor otrygghet på våra gator och torg. Det kommer vi aldrig att acceptera. Alla Sollentunabor ska kunna känna sig trygga i sin vardag, oavsett tid på dygnet eller i vilket område man bor, säger Isis Lindfeldt från Tureberg-Helenelunds S-förening till tidningen Mitt i Sollentuna.

Arrangörer och initiativtagare är Tureberg-Helenelunds Socialdemokratiska förening i samarbete med SSU Sollentuna. Alla Sollentunabor är välkomna och ingen föranmälan krävs för att vara med.

– Det är dags att växla upp arbetet med att bekämpa rånen och skjutningarna. För att lyckas med det behöver politiker, rättsväsendet och civilsamhället ha gemensamma strategier och jobba tillsammans. Därför bjuder vi in alla Sollentunabor till det här panelsamtalet, säger Bashar Tanco Hussein, ordförande i Tureberg-Helenelunds S-förening till Mitt i Sollentuna.

När: tisdag den 3 mars kl.18.00
Var: Satelliten, Ljusgården
Hur: Fritt inträde. Alla Sollentunabor är välkomna och ingen föranmälan krävs. Vi bjuder på Kaffe och frukt.

Medverkande:
Abdulkadir Bulhan, verksamhetschef Möjligheternas plats i Sollentuna